Formløshedens Form

Formløshedens Form

20 jun 2008 3 aug 2008

Milena Bonifacini,
Emil Salto

Randers kunstmuseum
Se kort og tider

Udstillingen er arrangeret af Randers Kunstforening.

Formløshedens Form

Emil Salto: blackbookvortex pressefoto

I fri bevægelse mellem maleri, collage, objekter og fritstående skulptur.

Ved første øjekast synes Emil Salto og Milena Bonifacinis værker ikke at have meget til fælles.

Fælles for dem begge er dog, at de ikke udelukkende arbejder i ét medie, men at de bevæger sig frit mellem maleri, collage, objekter og fritstående skulptur.

Emil Salto finder strukturerne frem fra drømmens univers. Æstetikken er en blanding af mytiske figurer, langhårede masker, hypnotiske mønstre, Black Sabbath og uendeligt mørke nætter. Det er i bogstaveligste forstand en personlig undersøgelse, idet Emil Salto som forberedelse til værkerne ofte lader sig hypnotisere.

Milena Bonifacinis udvikler sine værker gennem intuitiv leg. Man kan fristes til at kategorisere hende under betegnelsen ‘abstrakt maleri’, men hun benytter sig ikke kun af maleriet som medie, men spiller ofte dette op imod bemalede og udskårne træ- og aluminiumsplader, voksduge samt tegninger på papir.

Udstillingen er arrangeret af Randers Kunstforening i samarbejde med Larm Galleri og Randers Kunstmuseum.

Formløshedens Form

20 jun 2008 3 aug 2008

Milena Bonifacini,
Emil Salto

Randers kunstmuseum
Se kort og tider

Udstillingen er arrangeret af Randers Kunstforening.

Kommentarer

Del artiklen

'Formløshedens Form'

Facebook