The Cannonball Run: New Art from New York – part VIII
16 jun 201715 jul 2017

By land, by sea, by air – they will do anything, drive anything, say anything and stop at nothing to win the Cannonball Run!

En varm sommerdag i juni 1981 på en støvet motorvej i Connecticut lyder startskuddet til et hæsblæsende storstilet bilræs tværs over USA. Alle kneb gælder, når Burt Reynolds og hans stjernebesatte hold begiver sig ud på deres livs mest halsbrækkende eventyr.
Én efter én indtager de startfeltet med ét mål for øje – at krydse målfeltet i Los Angeles, koste hvad det vil!

Inspireret af filmklassikeren The Cannonball Run med Burt Reynolds, Roger Moore, Farah Fawcett, Dean Martin og Sammy Davis Jr. på rollelisten, har Gallery Poulsen denne sommer ligeledes sat sit eget stjernebesatte hold i stævne midt i Københavns Brune Kødby.

Udstyret med minutiøse penselstrøg og excentriske fortællinger på overdådige lærreder, tager dette mindst ligeså hæsblæsende ræs sit udgangspunkt i New York. Med foden solidt plantet på speederen har vores formidable kunstnerhold arbejdet i et kapløb med tiden for at gennemføre et dristigt og fuldstændigt eventyrligt ræs over Atlanten.
Intet har kunne holde dem tilbage, når de undervejes har sprængt alle grænser for, hvad der er muligt at skabe i jagten på at levere de suverænt mest storslåede mesterværker til København.

Vores internationale all-stars hold er fuldstændigt skridsikre, når de fredag d. 16. juni vælter ind over målstregen og torpederer Den Brune Kødby med en æstetisk eksplosion af hæmningsløse ambitioner, uforudsigelige farveskalaer og dramatiske skæbner. Med holdet sikkert i mål markerer vi resultatet af et rasende godt ræs med en massiv visuel sejr!

Fartgrænsen er for længst overskredet og med 240 km i timen bliver vi inviteret med på en både betagende og frygtindgydende tur i udstillingen, der sender os gennem et fantastisk sammensurium af Taylor Schulteks levende flammehav, på forsædet af Stig Stasigs gule Dodge, gennem bilruden på Eric Whites filmiske parallelunivers og ud over afgrunden i John Jacobsmeyers utopiske verden.

Hver især besidder vores kunstnere helt distinktive karakteristika og et knivskarpt håndværk, der sikrer dem at nå i mål hver eneste gang! Jean-Pierre Roys imponerende storværk The Landscape Painter, der strækker sig mere end tre meter henover væggen, er et uovertruffet eksempel herpå. Med skælvende intens geometri og mageløse futuristiske landskaber, sendes vi gennem tidsdimensioner, der får os til at tabe mælet fuldstændigt.

Med mesterværket Farm II Table beviser Christian Rex van Minnen endnu engang, at han uden at blinke bryder alle normer og konventioner i sin stræben efter at nå i mål med overbevisende livagtige portrætter af en iboende grotesk sandhed, der med gennemborende autenticitet efterlader os lige dele frastødt og dybt fascinerede.

Taylor Schultek: Descendants of Prometheus, 2017. Oil on wood panel, 61 x 61 cm, 24 x 24 in. Pressefoto

Spænd sikkerhedsselen – for det går stærkt, når først startskuddet lyder til Gallery Poulsens hidtil største, vildeste og mest vovede sommerudstilling!

Mød tre af Poulsens Cannonballers; Jean-Pierre Roy, Aaron Johnson og John Jacobsmeyer, der vil være til stede under åbningen.
Det resterende hold tæller Alfred Steiner, Angela Gram, Christian Rex van Minnen, Debra Hampton, Eric White, Mi Ju, Mu Pan, Nicola Verlato, Rainer Hosch, Stig Stasig, Taylor Schultek og William Powhida.

Udstillingen viser i alt 22 værker på lærred, papir, panel og fotografi.

Kilde: Gallery Poulsen

Gallery Poulsen

Staldgade 32
1699 København V

Ons-Fre 10 – 17.30
Lørdag: 11 – 15

Gratis entré

Kontakt

+45 33339396

Del

'The Cannonball Run: New Art from New York - part VIII'

Facebook