SÅR er en installation som består af olie- og ægtempera malerier sammen med en slags løse skulpturelle understøttelser. Der er rør på gulvet, der skubber ind i såret eller forsøger at holde noget oprejst. Hønsenet og gips, der ligner en bandage. En overdimensioneret hånd er sprængt i stykker, opløst i abstrakte former, med seks meget lange malerier af fingre, hvor den ekstra finger er et symbol på en lesbisk hånd.
I udstillingens værker er der en følelse af en personlig konflikt, mellem at være en seksuel minoritet og opvæksten i et stærkt moralsk hjem, båret af kristne værdier gennem mange generationer. I denne sammenhæng er sårene særligt vigtige. Med Kristus sår er der en tvetydighed, som martyrens rolle, af både at blive hyldet og foragtet. Måske er det en eksistentiel forudsætning, at vi altid svinger mellem disse to ekstremer. Wæhrens værker fortæller ikke nødvendigvis den sande historie, men er abstraktioner lavet af smertefulde minder. Deres gestik og de kampdrevne billeder, er visuelle opfordringer til seerne, om gennem værkerne, at forholde sig til deres egen kamp og smerte.
Kilde: M100