Kirsten Justesen: Lunch For Landscape (udsnit), 1975. En smuk og humoristisk kommentar til krop, køn og forbrug, der nærmest er blevet et ikon for datidens feministiske kunst. Pressefoto
Some Empty Hands, 1992 er et af de meget sære og smukke værker og et eksempel på hvordan kunstneren bruger ’fundne objekter’. Pressefoto
She used to dance on left icebergs, 1980/2007. Pressefoto
She notes that this looks like 1/250 of its own second 1980/2007. Pressefoto
Potted Plants, 1977-2004. Pressefoto
Plank, Floor, Shadow, Wall, Sculptress II, 2013. Pressefoto
Plank, Floor, Shadow, Wall, Sculptress I, 2013. Pressefoto
Lunch For Landscape, 1975 En smuk og humoristisk kommentar til krop, køn og forbrug der nærmest er blevet et ikon for datidens feministiske kunst. Pressefoto
Stillbillede fra Monumental Video Position for Plint, Body, Tea Pot Grapefruit and Alphabet, 1991. Pressefoto
Stillbillede fra Monumental Video Position for Plint, Body, Tea Pot Grapefruit and Alphabet, 1991. Pressefoto
Melting in Time # 4, 2002. Nøgen kvinde, istav, kamin. Smeltetid i bogstavelig og følelsesmæssig forstand er et tema, som går igen i Justesens arbejde. Pressefoto
Udstillingsview. Pressefoto.
Udstillingsview. Pressefoto.
Imprint #3, 2012 Dokumentation af værktilblivelse fra udstilingen FAMA i Nikolaj Kunsthal i København. Pressefoto
Imprint #3, 2012 Dokumentation af værktilblivelse fra udstilingen FAMA i Nikolaj Kunsthal i København. Pressefoto
Icon #2 , 1991. Pressefoto
Ice Wings #1, 1880 -82 Pressefoto
ce Wings #2, 1880 -82 Pressefoto Pressefoto
Omstændigheder, 1971. Pressefoto
Pussy Power, 1971. Pressefoto