Hannah Amalie Nielsen: Kostume, 2022. Foto: Jenny Sundby.
Retroavantgarde Installationsview. Foto: Jenny Sundby.
Retroavantgarde, Installationsview. Foto: Jenny Sundby.
Pist Protta: Retrobord eller der 4. Dilemma, 2022. Foto: Jenny Sundby.
Retroavantgarde Installationsview. Foto: Jenny Sundby.
Christian Finne: Brown Acid, 2019-2020. Foto: Jenny Sundby.
Bank & Rau: SNAVS, 2022. På væggen: Zven Balslevs KROMO - Tarzan, 2021-22. Foto: Jenny Sundby.
Lada/Dorte Buchwald: Demærkebo og Spiral, 2022. Foto: Kunsthal Kongegaarden.
Det zenitistiske Manifest prydede forsiden af ZENIT nr. 5. Læg også mærke til udsnittet af Randi og Katrines modelskitse Advertisment, der synes stærkt inspireret af den slovenske arkitekt Jo Kleks klassiske, arkitektoniske avantgardeværk Reklamekiosk fra 1923 og og som blev gengivet i ZENIT nr. 34 i 1924. Foto: Kunsthal Kongegaarden.
Lise Nørholm: Novi Dan, 2022. Foto: Kunsthal Kongegaarden.
Christian Finne og Rikke Benborg: This Old Man (seks tegninger fra 2000), Kristoffer Ørum, On my back I carry my history (Tank HipHop), 2022 + Michael Boelt Fischer: Perikles (skulptur fra 2021). Foto: Jenny Sundby.
Zven Balslev: KROMO - Tarzan, 2021-22. Detalje. Foto: Jenny Sundby.
Michael Boelt Fischer: Kulturforbruger, 2022. Foto: Jenny Sundby.
Michael Boelt Fischer: Søhest, 2018. Foto: Jenny Sundby.
Randi & Katrine: The last Macaw, 2022. Foto: Jenny Sundby.
Pist Protta: Retrobord eller der 4. Dilemma, 2022. Foto: Kunsthal Kongegaarden.
De to kunsttidsskrifter ZENIT(1921-26) og TANK (1927-28) har fungeret som inspiratorisk afsæt for etableringen af udstillingen, og de tyve deltagende kunstnere har i godt et år haft digitalt adgang til alle de knap 50 numre. Foto: Kunsthal Kongegaarden.