Barat Ali Batoor: fra serien The Unseen Road to Asylum, 2013. Courtesy kunstneren. Værket indgik i CAMPs første udstilling Lejrliv: Kunstneriske refleksioner over flygtninge- og migrantforvaringens politik i 2015.
Pablo Andres: installationsview William Freeman, you can’t hold an angel, 2017. Foto: CAMP.
Dady de Maximos modeshow If the Sea Could Talk, 2014, blev fremført under den officielle åbning af CAMP den 17. apr. 2015 og var en “hyldest til flygtninge, der er forsvundet eller døde i havene, ørkenerne, containerne og floderne”. Foto: Alba Oren.
Daniela Ortiz: Jus Sanguinis, 2016, performance kommissioneret af CAMP og fremført under ferniseringen 9 sept 2016. Courtesy kunstneren. Foto: Rune Olsen.
Frederikke Hansen og Tone indleder deres gæsteevent Forsvindingsrum på Louisiana Museum 7 sep. 2019. Eventet satte gennem film og litteratur fokus på de nye danske udrejsecentre for afviste asylansøgere og sammenlignede dem med Australiens udskældte off-shore detentionslejre. Foto Kim Hansen.
Journalist og historiker Farhiya Khalid deltog som debattør i CAMPs event Indvandrerbilleders magt under Kulturnatten 2018 i Trampolinhusets multizone. Foto: Britta Thomsen
Nermin Duraković. Re-arranging, 2009/2015. Værket omhandler den måde rummene i asylcentrene instrumentaliserer asyl- og migrantkroppene på – men også om modstandshandlinger, som at lægge skabet ned for at man kan sidde på det. Foto: Nermin Duraković.
Pablo Andres: fra serien William Freeman, you can’t hold an angel, 2017. Courtesy kunstneren.
Tiffany Chungs: from the mountains to the valleys, from the deserts to the seas: journeys of historical uncertainty(detalje), 2013. Foto: Tina Agnew.
Tone Olaf Nielsen (tv) og Frederikke Hansen. Foto: Tiffany Chung.