Pregnant Julie and Algis, 1967. Neels bedste portrætter byder på ofte ukonventionelle, indfølte skildringer af mennesker i hendes omgangskreds. (Pressefoto)
Hartley, 1966. Midt under Vietnamkrigen er Neels søn, Hartley, i tvivl om retningen, hans liv skal tage. (Pressefoto)
The De Vegh Twins, 1975. Et billede om fordoblinger og gentagelser i både motiv og farvebrug. (Pressefoto)
David Bourdon and Gregory Battcock, 1970. Ofte maler Neel et psykologisk rum omkring sine figurer. Her kæreste- og kritiker parret Bourdon og Battock. (Pressefoto)
Dore Ashton, 1952. Kunsthistorikeren Ashton forelæser om den moderigtige abstrakte ekspressionisme. Neel får sidste ord ved malerisk at parodiere samme kunstretning. (Pressefoto)
Don Perlis and Jonathan, 1982. Et moderne madonnaportræt af en far, maleren Perlis, med sin spastisk lammede søn. (Pressefoto)