Tre gitterskulpturer af Esben Klemann fra 2014, glaseret stentøj.
I 2008 eksperimenterede Klemann med at mutere de velkendte Hoffmannklodser. Her er de i 2013 fotograferet ved Rødding Højskole. Foto: Pernille Klemp.
Den kedelige betontrappe fra Albanigade til Eventyrhaven fik i 2008 en uforudsigelig om-modellering. Pressefoto.
I 2007 udførte Esben Klemann dette overfladeeksperiment i dialog med Teknologisk Institut, hvorfra vægfelterne netop nu er udlånt til Museumspladsen i Vejen. Pressefoto.
På Esplanaden i enden mod St. Kongensgade stod der indtil for nylig et par betonskulpturer, der gik i et med fortovets modulsystem. Pressefoto.
Med sit karakteristiske greb har Esben Klemann gendigtet sorte gummifødder i muteret beton. Pressefoto.
Egnsbeton, 2013 / 2014. I ingenmandsland ved parkeringspladsen tæt på Vejen Kunstmuseum dykker en af Klemanns skulpturer ned mellem to fliser. Pressefoto.
Egnsbeton, 2013 / 2014. Det, der før var et ingenmandsland, er med Klemanns bænk i forlængelse af perrontunnellens beton blevet en kærkommen siddeplads. Foto: Pernille Klemp.
Egnsbeton, 2013 / 2014. På engen ved Skodborg Kirke har Klemann udskiftet de traditionelle brønddæksler med et par skulpturelle varianter, som ponyen er glad for. Foto: Pernille Klemp.
Egnsbeton, 2013 / 2014. Ved parkeringspladsen overfor kirken i Øster Lindet har Klemann gjort alvor af kantstenen – han har løftet den op i siddehøjde og givet den en næsten stoflig bølgende form. Foto: Pernille Klemp.
I en privat lejlighed er der blevet plads til lidt kunst oppe under loftet, hvor Klemann har opdaget, at skulptøren har frit råderum. Pressefoto.
Godt beskyttet i en lukket gård ved Konservatorskolen i København står en af Klemanns markante stentøjsskulpturer fra 2005 med hans yndede grid/gitterkonstruktion. Pressefoto.
Egnsbeton, 2013 / 2014. I 2013 ved Holsted Station fortæller Esben Klemann om betonbænken. Den er modelleret som om SF-stene har fået gær og pludselig har hævet sig op fra den jævne belægning. Pressefoto.
Portræt af Esben Klemann med værket: Uden titel, 2014. Hvidglaseret stentøj, 39x70x20 cm. Foto: Pernille Klemp.
Tre gitterskulpturer af Esben Klemann fra 2014, alle glaseret stentøj. Foto: Pernille Klemp.
To gitterskulpturer af Esben Klemann fra 2014, glaseret stentøj. Foto: Pernille Klemp.
Esben Klemann: Uden titel, 2014. Rødglaseret stentøj, 31x25x25 cm. Foto: Pernille Klemp.
Krusedulle, 2014. Samarbejde med Anders Bonnesen. Klemann har støbt skulpturelle varianter af de sorte gummifødder, mens Bonnesen har forvandlet den rød-hvide standard afspærringsliste. Foto: Pernille Klemp